SROGOŚĆ „W Szaleństwie”

445339SROGOŚĆ – „W Szaleństwie”
Via Nocturna 2015

Kurwa!!!
Otwarcie przyznaję, że mam z tą płytą spory problem. Wiele godzin poświęciłem na jej wielorazowy odsłuch i ni chuja nie wiem jak się do niej tak do końca ustosunkować. Generalnie mamy do czynienia z muzyką zakorzenioną w Black Metalu, którą bardzo bogato oblano symfonicznym sosem, ba wręcz ja w nim utopiono. Jest tu sporo agresji i zadziorności, są też jednak liczne babole i koszmarki, jak ten pod koniec wałka „Supernowa” (nie wiem, posłuchajcie sami, mnie w każdym razie zrobiło się przy tym słabo), z dupy wyciągnięte, burzące spójność solówki, czy też plumkające, wiejskie klawisze. Paradoksalnie, to co w jednym wałku przeszkadza, w innym doskonale żre i wręcz determinuje jego muzyczną zawartość (przykładem może być właśnie parapet, który raz jedzie zabawą w wiejskiej remizie, a innym razem tworzy doskonały klimat, ciągnąc cały utwór do przodu, czy też wiosła, które raz szyją pięknym ściegiem jadowitych riffów z wykorzystaniem nienachalnej melodii, a innym razem wpierdalają się między wódkę a zakąskę niepotrzebnymi, zdupconymi popisami solowymi). Chyba najrówniejszym elementem, bez przegięć w żadną ze stron jest tu wokal, który równo jedzie od początku do końca, nie popadając w żadne maniery. Wycofane na drugi plan gary także konkretnie pędzą do przodu, jednak ze względu na ich suchość i pewną sterylność wydaje mi się, iż sprawy rytmiczne ma tu w swoich rękach pan Yamaha (lub automat perkusyjny innej firmy). Aranżacje dobre, podobnie jak ogólne brzmienie, co daje nam w ujęciu ogólnym całkiem nieźle słuchalny album (pomijając pewne jego fragmenty). Tak, jak wspomniałem na początku, nie wiem do końca co sądzić o tej produkcji?? Czy Oni tak całkiem na poważnie, czy też jest to tworzona bez napinki zwykła zlewka, a może z premedytacją uknuty, misterny żart????? Nie mam bladego pojęcia i nie zamierzam się dłużej nad tym zastanawiać. Najlepiej będzie jak sami posłuchacie „W Szaleństwie” i wyrobicie sobie o tej płycie własne zdanie.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.