FILTHDIGGER „Damned by the Living Dead”

602491FILTHDIGGER – „Damned by the Living Dead”
Cavernous Records 2016

Filthdigger – norweska formacja istniejąca od 2012 roku. Na koncie 4 materiały demo, singiel „Wrath of the Dead” i nagrany w 2016 roku płytowy debiut „Damned by the Living Dead”. Materiał zawierający 6 utworów (24,03min), wydany jako limitowana do 100 szt. MC (Snake Oil Kassettforlag) i CD (Cavernous Records). Muzyka wykonywana przez zespół: Old School Death Metal podszyty surowymi, punkowymi, piwnicznymi łupankami.

Charakterystyka:
1. Surowe, chropowate, mielące riffy gitarowe z charakterystycznym skandynawskim zacięciem.
2. Napierdalająca proste nawalanki sekcja rytmiczna.
3. Agresywny, niechlujny z lekka wokal skręcający nierzadko w stronę punkowej ekspresji.
4. Brzmienie piwniczno-garażowe z dodatkiem żwiru boleśnie kaleczące narządy słuchu.
Odniesienia do innych zespołów: Nihilist, Tyrant, old Entombed, Bastard Priest.
Muzyka kierowana do oddanych, zatwardziałych fanów surowego, Old Shool’owego Metalu Śmierci.

Tyle suchych faktów. Teraz kilka zdań ode mnie. Mimo iż uwielbiam Old School Death Metal i jestem maniakiem tego gatunku, to ta produkcja jakoś mi nie wchodzi. Być może nie mam racji i krzywdzę teraz moich norweskich braci, ale wydaje mi się, że Filthdigger, to twór, który wypłynął tylko i wyłącznie na fali powrotów Old Schoolowego grania. Poczekam zatem i jeżeli druga płyta okaże się rozpierdalającą wszystko wokół petardą, odszczekam to, co tu napisałem i w akcie pokuty pójdę na kolanach do Lichenia a stamtąd do Częstochowy.  Póki co zdania nie zmienię. Przeciętna płyta, która ukazała się dzięki modzie na granie „po staremu”.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.