OUTRE „Ghost Chants”

496169OUTRE – „Ghost Chants”
Godz Ov War Productions/Third Eye Temple 2015

Mimo, że do końca 2015 roku pozostało jeszcze od chuja czasu, to już pojawił się w moim prywatnym rankingu bardzo mocny kandydat do płyty roku, przynajmniej jeżeli chodzi o kategorię Black Metal. Krążek ten kręci się w moim odtwarzaczu praktycznie non-stop od ponad miesiąca, a ja ciągle nie mam dość i cały czas odkrywam nowe wymiary tej produkcji. Można zaryzykować twierdzenie, że zostałem wręcz opętany przez „Ghost Chants”. Jedno wiem na pewno, Outre nagrało krążek znakomity, wręcz rewelacyjny i trudno będzie komuś, zarówno w Polsce, jak i na świecie przebić jego poziom. Na tej płycie dzieje się tak wiele, że trzeba naprawdę poświęcić „trochę” czasu, aby wgryźć się w ten materiał i ogarnąć tą muzykę. Doskonale zaaranżowane, ciekawe, wielopoziomowe kompozycje strzegą zazdrośnie swych skarbów. Słuchacz zmuszony jest płynnie przenikać przez kolejne warstwy, a gdy wydaje mu się, że już dotarł do sedna sprawy okazuje się, że muzyka Outre wykonała nagły zwrot zmieniając swą polaryzację i zabawa rozpoczyna się od nowa. Mnóstwo tu intrygujących, zaskakujących rozwiązań, niebanalnych pomysłów i transowych wręcz zapętleń. Osobną kwestią są tu wokale. To, co zrobił Swarogin na tej produkcji to po prostu mistrzostwo świata i okolic. Prawdziwy wokalny majstersztyk! Wielobarwność i bogactwo jego wokalnej gamy jest tu wręcz porażające. Płyta emanuje ponurym, dusznym, przygnębiającym, grobowym wręcz klimatem. Wszystkie utwory tworzą tu jedną, wspólną całość, co sprawia, że ten materiał słucha się „od dechy do dechy”, inaczej się po prostu nie da (przynajmniej ja tak mam). Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko szczerze polecić Wam ten doskonały album. Zaufajcie mi, nie zawiedziecie się.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.