FESTUNG NEBELBURG „Zwischen den Jahren”

554331FESTUNG NEBELBURG – „Zwischen den Jahren”
Independent 2015

Plotzlich Kammen Die Germanen!!!! Słuchając drugiego albumu tego jednoosobowego, niemieckiego projektu przypomniał mi się tekst, który użyłem na wstępie, co w wolnym tłumaczeniu znaczy: Nagle nadeszli Germanie. Pewnie domyślacie się już jaki gatunek wykonuje ten zespół, w którym za wszystko odpowiada niejaki Nattulv?? Tak, zgadza się FESTUNG NEBELBURG to Pagan/Folk/Black Metal gloryfikujący w warstwie tekstowej piękno Bawarskich lasów (a jak, były już „Lasy Pomorza”, to dlaczego by nie miało być lasów Bawarii??) i Germańskich tradycji ludowych. Muzycznie to żadna rewelka, ale wiochy też nie ma. Skoczna, potrafiąca momentami przyłożyć sekcja rytmiczna, melodyjne, surowe gitary, solidne wokale (teksty oczywiście tylko w języku niemieckim) i typowe dla tego gatunku, z lekka pitolące przeszkadzajki.  Nie jestem jakimś specjalnym fanem akurat tego podgatunku muzyki Metalowej, ale przez „Zwischen…” przebrnąłem w miarę bezboleśnie, choć 42 minuty takiego grania to dla mnie odrobinę za dużo (przynajmniej na trzeźwo). Brzmienie dobre, mocne, ale z zachowaniem odpowiedniej selektywności. Materiał ten został wydany samodzielnie przez Nattulv’a w digi-packu limitowanym ściśle do 500 kopii, więc jakby nie patrzeć należą się gościowi brawa i uznanie za determinację i zaangażowanie. Fani Pogańsko/Folkowych klimatów z pewnością łykną ten materiał bez zapijania, ja poprzestanę na jednorazowej przygodzie z „Zwischen den Jahren”.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.