MORD’A’STIGMATA „Our Hearts Slow Down”

530350MORD’A’STIGMATA – „Our Hearts Slow Down” (Ep)
Pagan Records 2015

Zawsze podobało mi się to, co tworzył zespół Mord’a’Stigmata. Ich muzyczne poszukiwania, przekraczanie muzycznych granic i ograniczeń zdecydowanie trafiało w moje gusta….aż dotąd. Nie wiem w zasadzie dlaczego, ale „Our Hearts Slow Down” jakoś mi „nie leży”. Te trzy utwory trwające łącznie 30 minut z lekkim okładem są ogólnie rzecz biorąc naturalną kontynuacją i rozwinięciem stylu z „Ansia”. Mamy zatem ponownie masę wpływów Black/Death Metalowych, dużo jest także drylujących czaszki patentów sludgowych, osobliwego, tajemniczego klimatu dodają transowo-rytualne rytmy oraz momentami rockowa wręcz melodyka poszczególnych fragmentów. Naturalnie wszystko tu idealnie ze sobą współgra, przenika się wzajemnie i asymiluje a granice pomiędzy muzycznymi gatunkami praktycznie całkowicie znikają. Od strony kompozycyjno-aranżacyjnej i brzmieniowej także nie można tej produkcji absolutnie nic zarzucić. Wszystko „cyka” jak w szwajcarskim zegarku. Gdzie zatem jest przysłowiowy „pies pogrzebany”?? Nie mam pojęcia. Być może się starzeję i słuch mi się przytępił, być może wystąpiło typowe „zmęczenie materiału” i muszę chwilkę odpocząć. Najprawdopodobniej jednak nie poświęciłem tej Ep’ce wystarczająco dużo czasu i uwagi, aby w pełni docenić jej walory. Postaram się to nadrobić w najbliższym czasie, ale póki co ten materiał uważam za średni. Nie zmienia to jednak faktu, że na następną „pełną” płytę tej kamandy czekam z niecierpliwością.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.