CHTHONIC CULT „I Am the Scourge of Eternity”

542752CHTHONIC CULT – „I Am the Scourge of Eternity”
Necroshrine Records 2015

Chthonic Cult to Polsko-Niemiecka kolaboracja debiutująca w 2015 roku albumem „I Am the Scourge of Eternity”. Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się aż tak miażdżącego debiutu. Materiał podzielony jest na 4 długie utwory (najkrótszy z nich trwa 8 minut), a całość zamyka się w 47 minutach gęstego, rozbudowanego, smolistego Death/Black Metalu. Nie jest to bynajmniej bezmyślna łupanka ku chwale Rogatego, tutaj naprawdę dużo się dzieje. Mamy tu oczywiście siarczyste napierdalanki, ale są także ciężkie Black/Doom Metalowe zwolnienia, czy fragmenty zdecydowanie bardziej pogmatwanego, technicznego grania. Niewątpliwie jest to wymagający materiał ze złożonymi strukturami i sporym stopniem zaawansowania kompozycyjnego, któremu należy poświęcić więcej uwagi, niż przeciętnemu albumowi z Black/Death Metalowym łomotem. Zespołowi udało się idealnie połączyć w jeden konglomerat bezkompromisową agresję z rozbudowanymi, bogatymi strukturami kompozycyjno-aranżacyjnymi. Pomimo swojej długości poszczególne wałki ani przez ułamej sekundy nie „męczą buły”, wciąż atakując słuchacza i wciągając go w wir brutalnej rzeczywistości Chthonic Cult. Cały materiał charakteryzuje się dużą „słuchalnością”, co przy tak rozbudowanych kompozycjach nie jest rzeczą łatwą. Ciężko mi cokolwiek więcej napisać na temat tego albumu, mam bowiem wrażenie, że pomimo wielu odsłuchów nie dotarłem jeszcze do jego sedna i wciąż pozostaje on dla mnie materiałem intrygującym, który mam wrażenie nie raz jeszcze mnie zaskoczy. Poprzestanę zatem na razie na tych kilku linijkach na temat „I Am the Scourge of Eternity”, a Wy uwierzcie mi na słowo i najlepiej sami przekonajcie się jak doskonałą, brutalną i bezkompromisową płytę nagrał dla nas Chthonic Cult.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.