LUNAR MANTRA „Genesis” (Ep)

482618LUNAR MANTRA – „Genesis” (Ep)
Invictus Productions 2015

Lunar Mantra to także, obok recenzowanego gdzieś na łamach Temple of Chaos Iniquitous Savagery, zespół ze Szkocji. Początkowo materiał z debiutanckiej Ep’ki projektu wydano tylko w formacie cyfrowym, jednak odzew na muzykę Lunar Mantra był tak duży, że prawie 9 miechów później wtłoczono go na srebrny dysk (dokładając jeden nowy wałek) dzięki Invictus Prod. i wydano w formie ekskluzywnego digi-pack’a. „Genesis” to ponad 36 minut (zamykających się w pięciu utworach) klimatycznego, okultystycznego, atmosferycznego, rytualnego Black Metalu. Wyważona, niespieszna sekcja, która jednak potrafi siarczyście przypierdolić gdy wymaga tego sytuacja, mgliste, hipnotyczne, przeciągane, melodyjne riffy gitarowe, black’owy scream przemieszany umiejętnie z natchnionymi inwokacjami, pogłosy, echa, dysonanse, dzwoneczki i inne przeszkadzajki, które doskonale asymilują się z całością materiału tworząc klimat mrocznego, zapomnianego, rytualnego obrzędu. Muzyka Szkotów kojarzy mi się z tym, co robi obecnie Hetroertzen lub Acherontas, choć to moje całkiem luźne skojarzenia. Lunar Mantra stworzyli naprawdę ciekawy i wciągający materiał będący jednym z lepszych jakie dane mi było słyszeć w tym gatunku w 2015 roku. Biorąc pod uwagę, że to debiut grupy, to naprawdę warto obserwować ich dalsze poczynania. Ja w każdym razie z zaciekawieniem oczekuję debiutanckiego albumu grupy, który mam nadzieję potwierdzi ich duży potencjał.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.