THE ANTICHRIST IMPERIUM „The Antichrist Imperium”

526797
THE ANTICHRIST IMPERIUM – „The Antichrist Imperium”

Apocalyptic Witchcraft Recordings 2015

The Antichrist Imperium to projekt powstały na gruzach genialnego Akercocke (w składzie osobowym znajduje się trzech członków tej nieistniejącej już niestety grupy). „The Antichrist Imperium” to debiut zespołu zawierający prawie 47 minut muzyki podzielonej na 7 utworów.  Z zapałem zabrałem się za odsłuch tego materiału spodziewając się srogiego lania ze strony Angoli, ale niestety bardzo się zawiodłem. Zaczynają całkiem dobrze, napędzany blastami Black/Death Metal rzeczywiście przypomina to, co tworzyło ongiś Akercocke, niestety sielanka nie trwa długo gdyż po jakiś 2-3 minutach konkretnego grania następuje zwrot w kierunku progresywno-gotycko-pedalskim, który u mnie spowodował zdziwienie połączone z niedowierzaniem a następnie odruch wymiotny. Po kilku minutach „męczenia buły” przy których o mało nie puściłem pawia następuje ponownie odrobina rzetelnego grania i ponownie powracamy do typowego jojczenia. Taki schemat powtarza się niemal w każdym utworze. Pomijam już upodobania i gusty, ale taki zabieg powoduje, że ten materiał najzwyczajniej nie trzyma się kupy, brak tu czegoś, co powiązało by te dwa jakby nie patrzeć odległe bieguny. Słychać, że umiejętności techniczne poszczególnych muzyków są na odpowiednio wysokim poziomie, ale jak złożymy wszystko w jedną całość, to niestety się to nie klei. Nie tego oczekiwałem po tej płycie i może tu jest pies pogrzebany. Spodziewałem się petardy, a dostałem śmierdzącego bąka. Jak dla mnie ten materiał to duże rozczarowanie, a Wy sprawdźcie i oceńcie sami.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.