LA DIVISION MENTALE „Mirek”

538125
LA DIVISION MENTALE – „Mirek”

M & O Music 2015

Przyznaje się bez bicia, że nie zetknąłem się wcześniej z muzyką Francuskiego projektu La Division Mentale. Przed odsłuchem poczytałem więc troszkę tu i tam celem rozeznania tematu i z tej lektury dowiedziałem się, że „Mirek” to trzeci album zespołu, a muzyka jaką wykonują to podobno Industrial Black Metal. Nie jest źle, pomyślałem, odpaliłem płytę i……………z nudów prawie spadłem z krzesła kopytami do góry. Industrial Black Metal?????? Jeżeli rzeczony zespół gra Industrial Black Metal to Immolation gra Country Rock. Nie wiem jak było na poprzednich wydawnictwach, ale „Mirek” to jak dla mnie mdłe połączenie Post-Black Metalu z Psychodelicznym Rockiem. Płytę wypełniają w większości Post-Black Metalowe pasaże wymieszane z akustycznymi miniaturami, blackowy skrzek wymienia się w poszczególnych wałkach z „czystymi” wokalizami, natomiast sekcja rytmiczna rzetelnie odgrywa swoje nie wychylając się zbytnio, aby przypadkiem nie przeszkadzać. Momentami materiał posiada całkiem fajny, depresyjno-refleksyjny klimat, ale na dłuższą metę nudzi jak brazylijska telenowela. Słychać wyraźnie, że muzycy są bardzo dobrymi instrumentalistami i grać potrafią, problem polega na tym, że taka muzyka po prostu do mnie nie przemawia, to nie mój klimat i nie moje wibracje. Posłuchajcie zatem sami co tam „Mirkowi” w duszy gra, może odnajdziecie tam to, czego ja, być może przygłucha i nieczuła jednostka nie znalazłem.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.