ALFAHANNE „Blod Eld Alfa”

ALFAHANNE – „Blod Eld Alfa”
Dark Essence Records 2015

Płytkę „Blod Eld Alfa” polecił mi znajomy, urzeczony wręcz muzyką, jaką wykonuje Alfahanne. Zachwalał drugą płytę Szwedów określając ją jako rewelacyjne połączenie Dark Wave z Black Metalem. Warto sprawdzić – pomyślałem sobie…..no i sprawdziłem. Generalnie chłopak miał rację – sporo to zimnofalowych brzmień charakterystycznych dla lat 80-tych, jest też wyraźnie słyszalne „dotknięcie” nihilistycznego Black Metalu. Oryginalna to muzyka, co do tego nie ma wątpliwości. Wszystko świetnie ze sobą „współpracuje” tworząc niezły przygnębiający, zimny klimat. Niestety nie „przemówiła” do mnie ta płyta. Może dałem jej za mało czasu, a może nieczuły ze mnie skurczybyk, nie wiem. Początkowe zaciekawienie z biegiem poszczególnych utworów przekształcało się w znudzenie i oczekiwanie końca i to nie bynajmniej końca świata, lecz końca płyty. Jakieś takie „za rzadkie” na dłuższą metę jak dla mnie to granie. Zachęcam jednak do zapoznania się z płytą Alfahanne, gdyż tak, jak pisałem wcześniej niewątpliwie jest to oryginalna muzyka, która być może akurat trafi w Wasze gusta.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.