TON „Bow Down to Extinction”

522492
TON – „Bow Down to Extinction”

Ossuary Industries 2015

Długą przerwę zrobił sobie pomiędzy kolejnymi wydawnictwami Amerykański TON, oj długą…….. Już postawiłem krzyżyk na tym zespole (odwrócony oczywiście), a tu po 16 latach ciszy zespół zaatakował znienacka drugim albumem zatytułowanym „Bow Down to Extinction”. Zaatakował i rozjebał mnie niczym gnój po polu uprawnym. Masywny, ciężki, wgniatający w glebę Death Metal oparty na miażdżących riffach, ciężkiej niczym 100-tonowy walec sekcji rytmicznej gdzie bardzo wyraźnie słyszalny jest rozrywający wnętrzności bas i potwornym growlingu. Ta płyta poniewiera przez cały czas jej trwania, nie znalazłem tu naprawdę żadnego słabszego fragmentu, co w zasadzie nie powinno dziwić, wszak TON to nie nowicjusze i warsztat techniczno-kompozytorski mają opanowany w stopniu znakomitym. Materiał brzmi brutalnie, selektywnie, ale nie jest to typowe brzmienie dla Us Death Metalu, co dodatkowo działa na korzyść tej płyty dodając jej spory pierwiastek oryginalności. Myślę, że krążek „Bow Down to Extinction” znajdzie się w czołówce przynajmniej kilku list we wszelkiego rodzaju podsumowaniach za 2015 rok, jak dla mnie przynajmniej to jedna z lepszych produkcji z Brutalnym Death Metalem, jakie pojawiły się Anno Bastardi 2015. Żywię jeno nadzieję, że na następny album TON nie przyjdzie mi czekać następnych 16 wiosen.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.