USURPRESS „Ordained”

461405
USURPRESS – „Ordained”

Doomentia Records 2014 

Jakoś nie mogę do końca przekonać się do twórczości Usurpress. Niby to całkiem niezła mieszanka, gdzie podstawą jest szwedzki Death Metal, a jednak nerki bym za nich nie oddał. „Ordained” to ich drugi album, który wydaje się troszkę lepszy od debiutu, ale do urwania dupy zdecydowanie daleko. Generalnie cały czas mamy do czynienia z miksem typowej, Death Metalowej „szwedzizny” z elementami Crust i Sludge. Utwory, w których zespół gra skoczną napierdalawkę z zachrypniętym growlem, prostym jak bawoli ogon rytmem i tubalnie dudniącymi gitarami jako tako jeszcze się bronią, jednak przy typowo sludge’owych fragmentach jak dla mnie najzwyczajniej w świecie zaczyna zawiewać nudą. Nie wiem także po jakiego grzyba muzycy zaczynają kombinować z instrumentalnymi, rzekomo progresywnymi miniaturami, w których wykorzystują choćby flet (robiła to przed nimi cała masa zespołów ze zdecydowanie lepszym skutkiem)? W jednej z takich kompozycji słyszymy również tradycyjny szwedzki instrument – nyckelharpę, co samo w sobie pomysłem jest ciekawym, tylko prawdę  powiedziawszy nic z tego nie wynika, a już fragmentaryczne zastosowanie czystych wokali sprawiło, że momentalnie miałem kisiel w gaciach. Summa summarum nie jest to zły album, tylko jak dla mnie zdecydowanie zbyt mało spójny i po prostu nierówny. Zwolennikom wszelakich „mieszańców” pewnie się spodoba, ja wolałbym aby Szwedzi skupili się na tym, co wychodzi im zdecydowanie najlepiej, czyli na surowej, szwedzkiej łupance polanej crust’owym sosem.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.