DECAPITATED „Blood Mantra”

434458DECAPITATED – „Blood Mantra”
Nuclear Blast 2014

Kurcze, jakie życie bywa wredne. Nigdy nie sądziłem, że napiszę kiedykolwiek złe słowo o płycie nagranej przez Decapitated, nadszedł jednak taki dzień i choć nie czuję się z tym dobrze, to muszę napisać co mi „leży na wątrobie”. Zatem po kolei. Uradowany nowym krążkiem Decapitated z ochotą zabrałem się za odsłuch „Blood Mantra”. Pierwsze dwa wałki przetoczyły się po mnie niczym tornado, co wywołało u mnie naturalny uśmiech zadowolenia, trzeci utwór także trzymał poziom, więc absolutnie nie spodziewałem się tego, co miało nastąpić za chwilę…… Zaczyna się czwarty na płycie „” i tu konsternacja…..czy to aby gra ten sam zespół, co pierwsze trzy utwory???? Przecież tam słyszałem rasowy techniczny Death Metal z najwyższej półki z lekkimi naleciałościami nowoczesnego grania spod znaku Deathcore’a, a teraz  leci bardzo średniej jak dla mnie jakosci Metalcore!!!! Niestety tak jest już do samego końca tej płyty. Materiał traci przez to swoja spójność i najzwyczajniej w świecie można go podzielić na dwie części, przy czym ta druga jego część jest jak dla mnie absolutnie nie do przyjęcia. Coś mi się wydaje, że trasa odbyta z Lamb of God odcisnęła na tej płycie wyraźne piętno i to wcale nie w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, iż Decapitated coraz bardziej oddala się od Death Metalu, co mnie osobiście strasznie martwi. Można także odnieść wrażenie, że w tej chwili to nie jest zespół w prawdziwym tego słowa znaczeniu, tylko Vogg i armia zaciężna, która niewiele ma do powiedzenia. Sad but true. Oczywiście do produkcji nie można się absolutnie przyczepić, gdyż to najwyższa światowa klasa – mucha nie siada, umiejętności techniczne muzyków także na najwyższym poziomie (inna sprawa, że grając to, co grają nie są w stanie w pełni ich zaprezentować). Cóż, jeszcze raz powtórzę, przykro mi, że musiałem napisać te słowa, ale „Blood Mantra” to dla mnie jedno z większych rozczarowań 2014 roku i zdecydowania najsłabsza płyta w dorobku Decapitated.

Hatzamoth

Możliwość komentowania jest wyłączona.